Když se kupující rozhoduje, jaký produkt si koupí, nejprve věnuje pozornost vzhledu produktu: názvu, barvě a neporušenosti obalu, složení, datu spotřeby a dalším parametrům. Neméně důležitou složkou je etiketa – právě ona plní marketingovou a informační funkci.
Dnes se samolepicí samolepky používají téměř ve všech oblastech výroby. Obecně se používají k doplnění vnějšího designu produktů (branding), informování uživatelů o množství, složení, místě výroby produktu, k ochraně (hologram, možnost elektronického sledování zboží), dále k snadná identifikace při skladování ve skladech.
Co jsou samolepicí etikety?
Existují dva hlavní typy samolepicích etiket – archové a rolové. Samolepící v rolích jsou široce používány pro značení, výrobu cenovek, informačních, reklamních a číslovaných samolepek. Listy se obvykle používají pro malou dávku zboží nebo věcí.
Samolepící etikety v kotoučích lze navíc rozdělit na jedno- a dvouvrstvé, s čárovým kódem a bez něj, hologram. Dostupné jsou také barevné (používají se na kosmetiku, hračky a dekorativní předměty, jejichž účelem je upoutat pozornost) a černobílé (tepelné etikety používané na těžké zboží).
Samolepicí etiketa se skládá z povrchové vrstvy papíru nebo syntetického materiálu, lepicí základny a podkladu. Různé tvary a velikosti mohou mít štítek pomocí vyseknutých forem.
Samolepicí etikety v rolích lze tisknout na různé materiály. Podle typu produktů, balení a rozpočtu je možné zvolit následující možnosti:
• matný nebo lesklý papír (nejoblíbenější, relativně odolný a levný materiál);
• transparentní a metalizovaná fólie (materiál je pevný a vypadá efektněji);
• polyester atd.
Jaký typ potisku zvolit pro etikety
Pokud potřebujete více etiket středního nebo velkého nákladu (5000 tisíc kusů a více), doporučuje se použít flexotisk. Umožní vám nanést kvalitní obraz na jakýkoli podklad (papír, fólie, film atd.). Pro takové etikety se používají i ekologicky nezávadné barvy, takže hotové etikety jsou vhodné pro etiketování potravinářských výrobků.
Zároveň je možné použít jednobarevné i atraktivní barevné provedení samolepek s textem a obrázky. Flexotisk samolepicích etiket se provádí rychle a levně.
Samolepící je tedy spolehlivý způsob umístění potřebných informací o produktu a zároveň účinný reklamní nástroj. Kupující si určitě zapamatuje jasný štítek a bude pravděpodobnější, že si vybere nový produkt. Levná samolepka navíc urychluje proces balení a chrání produkt během přepravy, neztrácí svůj dobrý vzhled a je odolná vůči změnám teplot. A pokud samolepku zalaminujete, prodloužíte navíc její životnost.